Games / משחקים

   

 

                  מומלצים

    Hit man2   Crazy Taxi  Tony Hawk 2  Counter strike  GTA3   Project Nomads  

 

    

                                            לכניסה לארכיון משחקים און ליין לחץ כאן 

                                                 לכניסה לארכיון משחקי הוידאו לחץ כאן 

                                 לכניסה לארכיון המשחקים לחץ כאן 

 

 

            

                                                      חדשות   

המשחק הסודי של Blizzard הוכרז!











לילה. כבר הרבה זמן שאני כאן. יושב, מחכה, מביט בשעון המתקתק של Blizzard, מנסה לאסוף עבורכם את כל המידע והשמועות הכי חדשות. יחד עם פעימות הלב הספירה לאחור מגיעה לאפס, ואז לקול קריאות המעריצים – האתר של Blizzard קורס. עוברים דקות אחדות - הנדמים כשעות, עד שהמידע מתחיל לטפטף מהתערוכה החוצה. סוף סוף אנו יכולים להביא לכם את כל המידע על המשחק החדש של Blizzard הנקרא Starcraft: Ghost.

המשחק הוכרז במסיבת עיתונאים שנערכה בתערוכת הTokyo Game Show השנתית. בואו קודם נטפל בעניינים החשובים. כפי שסיפרנו לכם לפני שעות אחדות המשחק הוא לא Starcraft 2, אלא משחק פעולה טקטי בעולם של Starcraft, שיצא ככל הנראה רק לקונסולות. יחד עם
Blizzard מפתחים את המשחק גם Nihilistic, האחראית על Vampire: The Masquerade. המשחק יופץ ביפן על ידי Blizzard ו Capcom, ופרטים הקשורים למדינות אחרות יופצו רק בחודשים הקרובים. כמו כן, תאריך היציאה המשוער של המשחק הוא סוף 2003. צפו לטיפטופי מידע בלתי פוסקים עד אז.

במשחק השחקן יגלם את דמותו של Nova, יחידת Ghost המיומנת בכשרונות התגנבות ולוחמה טקטית. 20 שנות לימוד וכושר אינטנסיבים הפכו את Nova לדמות בעל עוצמה רבה. בעזרת קבוצה של חברים השחקנים יעברו במספר משימות הבנויות על עלילה שיקחו את השחקן דרך קרבות טקטים ומשימות התגנבות מסוכנות. כל זה כמובן, יקרה בעולם המוכר של Starcraft.

המתכנתים הודיעו שהמשחק יכלול אפשרויות משחק מהפכניות שידגישו על היכולות הפיזיות והמוחיות של הדמות, שתצטרך לנצל את הכוח, המהירות וגמישות שלה בכדי להצליח במשימות. כמו כן מבטיחים לנו
Blizzard סביבות תלת-מימדיות מרשימות, דמויות מעוצבות היטב, ריאליזם טקטי וכמובן עלילה כמו שרק Blizzard יודעת לעשות. מה בדיוק יקרה בעלילה אתם שואלים? ובכן השחקן יתחיל כשהוא מוצא את עצמו במקום שאינו מוכר לו לחלוטין, וימצא את עצמו נלחם במפלצות אותם אינו מכיר. מכאן השחקן יצטרך להתקדם, ובעזרת המנוע הגרפי המרשים לצפות בעולם היפיפה של Starcraft בתלת-מימד מלא. Renegade מישהו?

Starcraft נחשב לאחד ממשחקי האסטרטגיה החשובים בכל הזמנים. הוא זכה להצלחה מסחררת, בעיקר באסיה, ומחר מעל 6 מיליון עותקים. המשחק החדש  Ghost וודאי ישמח את קהל המעריצים הרוצה להסתובב בעולם של Starcraft בו נלחם שעות כה רבות. הצד התמוהה הוא הפלטפורמה עליו המשחק ישוחרר. ככל הנראה המשחק לא יגיע למחשב האישי, ויהיה מיועד לקונסולות בלבד.
Blizzard אומנם התחילה את דרכה בפיתוח לקונסולות, אך האם ניתן לראות בכך חזרה של Blizzard לקראת פיתוח עוד משחקים לקונסולות בלבד, ואולי אף יותר מכך. Blizzard היא אחת החברות שVivendi Universal חושבת למכור בגלל בעיות כספיות. Microsoft, יצרנית הX-Box, כבר הביע עניין רב בקניה. האם סופה של Blizzard להוציא משחקים לקונסולות בלבד? אנו מאוד מקווים שלא...

אם תרשו לי, אני אשמח ללכת עכשיו לישון. הלילה הארוך הזה הסתיים מבחינתי בשמחה, אך גם באכזבה מסויימת. בעוד שאני שמח לראות את המשחק היפיפה, קיוויתי לראות משהו חדש מ
Blizzard. לא רק שהמשחק המדובר יתרחש בעולם ישן ומוכר ולא במקום חדש ומסקרן, הוא גם מריח כמו שילוב בין MGS2 ו Renegade. הוסיפו לזה את העובדה שהמשחק יצא לקונסולות בלבד, וכך תשלימו את החלק המאכזב. אך למי איכפת? הראש שלי כבר סובב סחור סחור מרוב עיפות, וליבי עוד מתרגש מהמידע והתמונות החדשות מהמשחק המבטיח. היו בטוחים שאת כל המידע על המשחק החדש הזה תוכלו למצוא כאן, בIgames, והיו בטוחים עוד יותר שכאשר Starcraft 2 יוכרז, אנו נהיה שם כדי להודיע לכם. לילה טוב...

לאתר הרשמי של המשחק

 

 

פרטים חדשים על GTA: Vice City













חברת Rockstar עידכנה את האתר הרישמי של משחק הפעולה הקרב-ובא שלה, Grand Theft Auto; Vice City, והכריזה שהאתר יעודכן בזמן הקרוב בקביעות.
החברה פירסמה את רשימת תחנות הרדיו שהשחקן יוכל לשמוע כאשר יסע במכוניות השונות שמפוזרות בעיר ומחכות שיגנבו אותן, ובנוסף ציינה את שמות המנחים של חלקן ואת המוסיקה שישדרו.

להלן הרשימה המלאה-

שדרן / סיגנון מוסיקה / תחנה
VRock / Rock / Lazlow
Flash FM / Pop / Toni
Emotion 98.3 / Emotive Anthems / Fernando
Fever 105 / Soul
Wave 103 / New Wave
Wildstyle Pirate Radio / Hip Hop and Electro
Radio Espantoso / Jazz and Latin

כפי שניתן לראות, לזלו- שדרן תוכניות האירוח המטורף והמקבילה הצינית של Liberty City לנתן זהבי, מופיע גם בכותר המבטיח הזה לאחר שכיכב ב-GTA3. הפעם, בשנות ה-80 הזוהרות שבהם מתקיים המשחק החדש, לזלו הוא התקליטן של תחנת הרוק Vrock (כל אחד צריך להתחיל מאיפשהו). כמו-כן טוני השרמנטית מ- Flashback FM עבדה באותו עבודה כבר אז, רק שכאן קוראים לתחנת שלה "פלאש" ולא "פלאש-בק" (כי בתקופה של Vice City סיגנון מוסיקה זה נחשב לעדכני) ופרננדו מרטינז, נותן החסות של ChatterBox בהווה שהצליח להכניס את הפירסומת שלו ל-"התחלות חדשות" לכל פינה אפשרית, משמש כאן כמגיש תחנת Emotion 98.3.

Grand Theft Auto; Vice City צפוי להפוך לרב-מכר מיידי כאשר יושק ב-22 באוקטובר ולהמשיך לשלוט בטבלאות המכירות של הפלייסטישן2 למשך תקופה ממושכת. בנוסף הכותר עשוי לעקוף את הישגיו המרשימים של GTA3 שקדם לו.

עוד על המשחק: Grand Theft Auto; Vice City הוא מאין "שידרוג" לכותר השלישי בסידרת משחקי הפשע ולא ממש משחק חדש שכן הוא כולל את אותו מנוע גרפי תלת-מימדי שהציג הפרק השלישי ואותו מנוע משחק, עם שיפורים קלים. הדבר הכי בולט במהדורה החדשה הוא האיזור בו יתרחשו הפשעים של השחקן- עיר חדשה הנקראת Vice. פרט לכך האופנועים עושים קאמבק מרשים במיוחד. במה שנהפך לנורמה בסידרה, מטרתו של השחקן היא לקדם פושע זוטר בעולם הפשע ולהקנות לו עמדה מכובדת בקרב המאפיות ששולטות ברחובות. כדי לעשות זאת יצטרך להתחנף לבוס, לסייע לפעולות לא חוקיות, לחסל אנשים שונים ולפשוט על כנופיות יריבות בקרבות עקובים מדם. היופי של הז'אנר החדש הזה הוא החופש של השחקן לעשות מה שמתחשק לו בעולם הוירטואלי התלת-מימדי- במידה ולא ירצה לעבוד ולסכן את עצמו, תמיד הוא יוכל לשמוע רדיו ולבחור את התחנה אהובה עליו, לגנוב מכוניות (בלחיצת כפתור!), לסוע ברחבי העיר, לדרוס אנשים, לשדוד אזרחים, להכות קורבנות תמימים ולבצע הרס ביוזמה אישית. בריחה מהמשטרה לא הייתה כה כיפית מעולם.

לאתר הרישמי של Grand Theft Auto: Vice City

 

 


 

 The Sims Online 





אתמול בבוקר הכריזה חברת EA על צעד חדש בפירסום במשחקי מחשב:
לא עוד סתם פירסומות שלא חלק מהמשחק, מעכשיו תוכלו לקנות את המוצרים שיפורסמו במשחק...
אמנם הסימס שלכם היום שמח עם המחשב שלו, אבל האם הוא לא יהיה יותר מאושר עם מחשב פנטיום 4 מסדרת (Intel Inside(TM ,או במקום להאכיל את הסימס שלכם בסתם פיצה, למה לא לקחת אותם לסניף הקרוב של מקדונלד'ס (R) ולהזמין להם ביג מק(TM)?

אריק הכנבורג, המנהל הכללי של EA, בהודעה על העיסקה, אמר: "הכנסת מוצרי אינטל ומקדונלד'ס למשחק מהווה צעד משמעותי בפירסום פנים-משחקי. הקהל הדמוגרפי של משחקי מחשב מהווה משיכה למפרסמים, ומשחקי המחשב של היום לילדים של היום, זה כמו הטלוויזיה של פעם לילדים של פעם- זה אבן דרך בהתחנכות שלהם ובאירגון החברתי שלהם ומהווה חלק ניכר מזמנם. זו הפעם הראשונה שמותגים אמיתיים מוצגים בעולם הוירטואלי, והמפרסמים שלנו בהחלט מכירים בערך של פירסום בתוך משחקי מחשב."

כאשר השחקן במשחק יקנה מחשב של אינטל, הוא יזכה לבחור בין מספר מחשבים ברמות שונות של עוצמה, ויוכל להשתמש בהם למגוון שימושים, בין אם זה כדי להריץ עסק, ובין אם זה כדי לשחק עם חברים, כאשר מחשב יותר עוצמתי יחסך זמן ועבודה. שימוש במחשבים יעלה את רמת הכיף וההיגיון. כל המחשבים יוצגו במשחק בצבעים ובעיצובים של אינטל, פלוס מדבקה בולטת של
(Intel Inside (TM.

"הכנסת המחשבים שלנו למשחק מחשב זה בהחלט צעד מהפכני", כך אומרת אן לונס, סגנית מנהלת באינטל, "אנו נהייה משולבים לחלוטין בקהל היעד שלנו, ונגיע אליו יומיום."

מהצד השני של עסקת הפרסום, הסימס יוכלו להקים לעצמם דוכן מקדונלד'ס, ולרוויח את לחמם ביושר ממכירת המבורגרים.

" זה תחום חדש של בידור לנוער של ימינו, ואנו מקווים להשאר בראש הזרם ובתודעה של הצעירים." כך אומר פיטר סטרלינג, סגן מנהל מקדונלד'ס באמריקה, ומוסיף: "ההתחברות למותג הסימס מאפשרת לנו לספק כיף ושעשועים ללקוחותינו, ולאפשר להם לחוות את המוצרים שלנו גם בסביבה הוירטואלית. זה מאפשר לנו להתקרב לאנשים שלא בהכרח באים משוק הצרכנים הרגיל שלנו. ההסכם שלנו עם EA, החברה המובילה בתחום טכנולוגית משחקי המחשב, תאפשר ללקוחותינו למצוא דרכים חדשות להשתמש במותגים שלנו."

השאלה היחידה שנשאר לשאול היא: מה יקרה אחרי כן? האם זה יגיע למצב שבו כל פעם שהוא אוסף תחמושת, דיוק יגיד "לפוצץ דברים ולהסתובב עם בחורות, רק עם אקדחי הקלר וקוך"? האם המציאות כל כך דומיננטית שמשחקי המחשב כבר נכנעים לה והם כבר לא מפלט מפניה? או שפשוט הסימס יצרו טרנד חדש, שבו משחקי המחשב שואפים להתקרב למציאות הרגילה ושבאמת כדי לאפשר לנו לשחק אותה, הדרך היחידה היא עם מותגים אמיתיים. ומה יבוא בהמשך? ליין חדש של מותגים, לחלוטין וירטואליים? "אם אתה לא יכול ללבוש את נייקי 2200, לפחות שהסימס שלך ילבש אותם"?

  

כניסה לאתר הבית של The Sims Online

 

 

 

סוני מציגה לראשונה - צורב לייזר כחול

במסגרת תערוכת Sony Dream World 2002 שהתקיימה ביוקוהמה יפן לפני מספר ימים, הציגה חברת סוני את ה-Blu-ray Disc recorder, צורב חדשני הפועל בטכנולוגיית הלייזר הכחול-סגול (blue-violet laser beam technology).

אין זו הפעם הראשונה שחברת סוני מציגה מוצרים הפועלים בטכנולוגיה זו, אבל זהו ככל הנראה המקרה הראשון בו מוצג לקהל הרחב מוצר מוגמר (פחות או יותר) ולא אב-טיפוס.

למרות העובדה שהמוצר גדול משמעותית ממה שמקובל בנגני DVD רגילים, היכולות הכלולות בו מרשימות מאד. הוא כולל תמיכה במדיות Blu-ray בעלות צד אחד בנפחים של 23.3GB, 25GB ו-27GB כמו גם במדיות DVD ו-CD רגילות. הוא תומך בקליטה (והקלטה) של שידורי לווין דיגיטאליים, כמו גם בשידורים קרקעיים .

מה שעדיין לא ברור (וחברת סוני בחרה שלא לפרט בנתיים) הוא מתי בדיוק צפויים המוצרים הללו להיות זמינים לקהל הרחב (ומה יהיה מחירם).

בנתיים נותר כנראה רק להמתין ולראות כיצד יתפתח מחליפו של ה-DVD.

לידיעה באתר Techno

 

 

 Microsoft רכשה את Rare

בחודשים האחרונים, חברת הפיתוח הבריטית Rare (רייר) היתה תחת גל אינסופי של שמועות שכולם התרכזו בעזיבת החברה מנינטדו והצטרפות למפיצת משחקים חדשה.

לנינטנדו, שבעבר החזיקו ב-49%25 אחוז מהמניות של Rare, הייתה הזדמנות לרכוש את החברה לגמרי לפני כמעט שנה אך סירבו לפי מקורות. בגלל ש-Rare תרמה רק כ-9.5%25 מכל ההכנסות של נינטנדו בשנת 2001, וסכום עוד יותר זעיר של 1.5%25 עד כה בשנת 2002 נינטנדו החליטה לסגת מהשקעה עוד יותר גדולה בחברה.

Rare הוצעו למכירה ומפיצים התחילו להגיש הצעות.
Microsoft ו-Activision התעניינו מאוד ברכישת החברה אבל בסוף ארנקה של בעלת קונסולת האקס בוקס הייתה על העליונה. נינטנדו מכרה את כל המניות שלהם ב-Rare ומעמדה של חברת צד שני חוסלה.

השאלה הברורה היא: למה נינטנדו, מיקרוסופט או רייר לא הודיעו על שום דבר קודם לכן? והאמת היא שכמה פרטים קטנים עוד לא סוכמו סופית. נינטנדו ורייר עדיין בדיונים על חלק מהרשויות, ובעיקר אם רייר תוכל לרכוש את כל הפרוייקטים שלהם שעבדו עליהם בזמן שהיו בחזקת נינטנדו, שכוללים את Perfect Dark ורשיונות אחרים שבחזקת נינטנדו. כמובן שזיכיונות ודמויות שנוצרו ע"י נינטנדו וניתנו לרייר כמו דונקי קונג וסטאר פוקס יישארו בחזקת נינטנדו. אפשר לצפות לעוד פרטים על הפרשה בתערוכה של מיקרוסופט XO2 שתחל ב-24 לספטמבר בסביליה שבספרד.

בינתיים, מקורות אומרים שנינטנדו מתכננת להשתמש בחלק מהכסף שקיבלו ממכירת המניות של רייר כדי לרכוש חברות פיתוח חדשות בשביל הגיים-קיוב, לממן משחקים חדשים וכו'. החברה תתרכז ביחסים שלהם עם חברות כמו סגה, נמקו וקאפקום, דבר שכנראה לא השאיר מקום להשקעות מיותרות ברייר.
המשחק האחרון של רייר לגיים-קיוב של נינטנדו, Star Fox Adventures ישוחרר ב-23 לספטמבר.

למקור באתר cube.ign

 

 

20,000 האקרים של WarCraft3 שילמו את המחיר





















חברת המשחקים Blizzard (בליזארד) לא מרוצה מכך שגיימרים רבים שמשחקים במשחק האסטרטגיה האחרון שלה, WarCraft 3, משתמשים ברמאויות שונות וב-"פריצת מפות" בפרט. הפריצה מאפשרת לשחקנים לגלות את מיקומו של יריבכם במשחק הרשת, עם התחלת המשחק.

לפני מס' שבועות החברה שלחה הזהרות לגבי המעשה, אולם ככל הנראה הדיבורים לא הועילו ורק מעשים יעזרו.
בליזארד הכריזה שחשבון ה- Battle.net של 20,000 שחקנים שהשתמשו בפריצת המפות נמחק יחד עם הסטטסיקה שלהם (שיאים וכדומה). המספר הסידורי של תקליטור המשחק (המקורי) של WarCraft3 שלהם סומן כ-"מורחק" גם הוא למשך שבועיים וכך לא יוכלו להשתתף בקרבות אינטרנט בזמן-זה.

הצעד הזה צפוי ללמד את ההאקרים לקח- והם עשויים להתחרט על ביצוע ה"עברות" במשך השבועיים שהם יתגעגעו למשחק מרובה משתתפים, אולם קשה להבין את המניע של החברה- כיצד שימוש בקודים מזיק לה ולקהילת משתמשיה?
לא קשה למצוא בין אלפי השחקנים של הכותר המצליח 3 שותפים למשחק "נקי" מרמאויות, ולכן ייתכן כי בליזארד הגזימה בתגובתה המיותרת.

עוד על המשחק: WarCraft 3 הוא הפרק השלישי והמצופה עד-מאוד של סידרת משחקי האסטרטגיה-בזמן-אמת הדימיונית בו השחקן לוקח פיקוד על צבא ואיתו הוא מקים מחנה ונלחם באויב. במקור משחק תפקידים עם קרבות טקטיים, הכותר נמצא בפיתוח במשך זמן רב במהלכם משחקיותו השתנתה מקצה לקצה עד שהוחלט להחזיר את עולם אזרות' לשורישיו כמשחק אסטרטגיה. תהליך הפיתוח הארוך הניב בסופו של דבר משחק מושקע ומוצלח, אך לא חדשני או מתקדם במיוחד. המנוע הגרפי הישן הוחלף במנוע תלת-מימדי חדש יפהפה שמהווה חוויה נעימה לעיניים. כל היחידות מורכבות מכמות מכובדת של פוליגונים ומעותרות בטקסטורות חדות שמעניקות להן מראה טוב שלא נראה עד עתה בז'אנר.
פרט לגרפיקה המשופצת, המשחקיות זכתה לשיפורים רבים- בינם הממשק. העלילה המותחת שתוכננה במקור מועברת בצורה של דיאלוגים מדובבים ומתורגמים בין דמויות המשחק, ומכניסה את השחקן עמוק לתוך הסיפור שחלקו הגדול מתמקד במנהיגי הצבאות- הגיבורים. לגיבורים יש יכולות מיוחדות כמו אסיפת פריטים, שימוש בקסמים ייחודיים להם ועלייה ברמות.
בנוסף 2 גזעים חדשים התווספו לבני-האדם ולאורקים: האל-מתים ובני-הלילית (אלפים) והם שונים זה מזה בהיבטים רבים שמקנים למשחק נפח.

   

 

 

 

10 ג'גה בייט לשנייה!!!

מדענים מאוניברסיטאות אסקס (Essex) וקיימברידג' בבריטניה פיתחו שיטה באמצעותה ניתן להעביר פי 100 יותר מידע באמצעות סיבים אופטייים רגילים.

סיבים אופטיים רגילים בהם משתמשים בין השאר מדענים לחיבור בין מחשבים במרחק מספר קילומטרים, מסוגלים להעביר בערך 10 ג'יגה בייט של מידע לשנייה. באמצעות השיטה החדשה הצליחו המדענים להעביר לא פחות מ-2 טרה בייט של נתונים בשנייה אחת.

שיטה דומה כבר משמשת בכבלים אופטיים תת-ימיים המקשרים בין אירופה לארצות הברית, אך התאמתם לכבלים איכותיים פחות המשמשים לתקשורת בין ובתוך ערים, משמעותה שיפור עצום במהירות העברת הנתונים מבלי להיזדקק להחלפה מורכבת של תשתיות.

בשלב הראשון הראו המדענים כי ניתן להעביר אות נוסף על גבי האות הקיים בסיבים אופטיים רגילים ובכך להכפיל את כמות הנתונים המועברת. בראשית השנה הנוכחית לקחו המדענים את הניסוי צעד אחד קדימה והשתמשו בו זמנית במספר לייזרים באורכי גל שונים בכדי להעביר אינפורמציה על גבי אותו סיב אופטי. השלב הנוכחי בפרוייקט כולל גם שינוי בקיטוב של הלייזר המאפשר גידול רב אף יותר בכמות האינפורמציה המועברת.

השיטה אינה מושלמת עדיין, מודים המדענים, ואפשר כי לא ניתן יהיה להגיע למהירויות העברת נתונים של 1 טרה-ביט לשנייה מחוץ לתנאי מעבדה, אך שיפור משמעותי בהחלט צפוי כתוצאה מיישום הטכנולוגיה החדשה.

 

 

סוני קובעת יעד ל-PS3 

סוני מתכננת לשחרר את קונסולת ה-PS3 שלה כבר שנת 2005. עובדה זו מפעילה לחת עצום על המתחרות נינטנדו ומיקרוסופט שהשיקו את ה-GameCube וה-Xbox שלהן רק לפני שנה ועדיין נאבקות להדביק את סוני. החברה מכרה למעלה מ-33 מיליון יחידות של ה-PS2 ברחבי העולם, יותר מפי שמונה מהכמות שמכרו הקונסולות האחרות.

למעבר המהיר לדור נוסף של קונסולות צפויה השפעה גם על מפתחי המשחקים. ה-PS3 יאלץ חברות להתרגל לדרך עבודה שונה לגמרי והמעבר דורש השקעה של משאבים וגורם לפגיעה במכירות תוכנה קיימת. סוני החלה לתדרך חברות פיתוח שונות לגבי ה-PS3 וממנהל עלום-שם של אחת מהן נמסר כי כלי הפיתוח לקונסולה הינם מסובכים ללמידה.

המעבד של ה-PS3 צפוי להיות עד 1,000 פעם יותר מהיר ועתיד להציג הבדל עצום במונחים של וידאו וסאונד. הקונסולה עתידה לכלול מתאם פס-רחב ונגן DVD. סוני מעריכה כרגע מחיר יחידה בפחות מ-400 דולר. החברה מתכוונת לצמצם עלויות על-ידי עבודה מול היצרניות IBM ו-Toshiba, בניגוד למעבד ה-PS2 שפותח בתוך החברה.

הודעתה של סוני תפעיל לחץ רב על יריבותיה. מיקרוסופט ונינטנדו צריכות לעשות החלטות זריזות על מנת שיוכלו לעמוד ביעד שקבעה סוני ולא להישרך מאחור גם הפעם. מיקרוסופט כבר הגיבה לגבי פיתוח Xbox2, שצפוי להיות הרבה יותר ממכונת משחקים. נינטנדו עדיין לא נתנה אפילו רמז על תוכניותיה מעבר ל-Gamecube.

הידיעה באתר Financial Times

 

 

Ghost Master

יומיים אחרי שקניתי את ה-Sims , הוא התחיל לשעמם אותי. תוך זמן קצר גיליתי שחייהם של ה-Sims שלי משעממים, שגרתיים וזהים למעשה לחיי (חוץ מזה שהם משיגים בחורות ביתר קלות). במהרה נמאס לי להעיר את הדמות שלי, להגיד לה לצחצח שיניים, לשוחח עם החברים שלה ושאר פעולות יומיום - הרי את כל אלו אני עושה בעצמי ולא מתמוגג מאושר, אז למה שיעניין אותי לצפות במישהו אחר עושה את זה? כמו שאתם מבינים, לא עבר הרבה זמן לפני שנמאס לי לעזור ליצורים הטיפשים ולצפות בחייהם האומללים, אז עברתי לנסיונות להאריך במעט את חיי המשחק על ידי ההנאה שבסדיזם. די נהניתי לשרוף, לכלוא, ולמנוע שינה מנתיניי האומללים, וצמרמורת של עונג עברה בי בזכות התגובות האנושיות הפתטיות שמעשיי עוררו: בכי, צווחות אימה אל מול הלהבות, יבבות (בגלגול הקודם כנראה הייתי אטילה או כובש אכזר אחר). הצטערתי שהמשחק לא תוכנן כדי שיתעללו בו, ולכן מגוון האפשרויות שעמד לרשותי היה מצומצם מכדי לרצות את צרכי הסוטים לאורך זמן. התוצאה: The Sims אוסף אבק על המדף שלי – פוטנציאל מפוספס. למרבה המזל, בתחילת נובמבר השנה המשחק Ghost Master עתיד לצאת, ויש לו משיכה אדירה בשבילי ושכמותי. משחק זה יאפשר לשחקן לפקד על חבורת רוחות ושדים, שמטרתם היחידה היא לשגע, להפחיד ולהבריח בני אדם שמגיבים באופן אנושי לתופעות המשונות שנחולל בביתם. סוף סוף – משחק עם קצת אכזריות אמיתית במקום כל הדם המזויף הזה!

(16Kb)

המשחק, שמפותח על ידי החברה הבריטית Sick Puppies (בתרגום חופשי: חולי רוח), יכלול קמפיין לינארי של 20 משימות, בהן השחקן ינהל את צוות הרוחות שלו במטרה להפחיד את קורבנותיו במגוון רחב של מבנים ומקומות - ממועדון נוער, דרך יאכטה של מאפיונרים ועד לתחנת משטרה. חשוב לציין שהיעד במשימות השונות אינו תמיד הפחדה לשמה והברחתם של אנשים - חלק מהמשימות כולל יעדים יותר מעניינים בהשראת סרטים ומשחקים מוכרים. לדוגמא, באחת המשימות השחקן צריך לרדוף בקתה נידחת באופן כזה ששלושת החוקרים שהגיעו אליה יברחו לעבר "ספר המתים" שחבוי בבית, ואפילו יש מכשפה במרתף (הסרט המופלא Evil Dead, למי שלא זיהה). דוגמא לפרודיה נוספת היא משימה בה השחקן צריך לשגע חקלאי ולשכנע אותו שרק על ידי שרטוט מגרש בייסבול בשדה התירס שלו הוא יצליח להימלט מאימת הרוחות שרודפות את ביתו (את הסרט "שדה החלומות" מכירים?). אז איך מגיעים ליעדים המוזרים האלו? בעזרת חבורת הרוחות הנאמנה שעומדת לפקודתכם.

(115Kb)

השחקן מתחיל את הקמפיין ב-Ghost Master כשלרשותו שמונה רוחות. כל רוח משתייכת ל"סוג", ויש 23 סוגים סך הכל במשחק. כל סוג של רוח יכול להשפיע, או "להיקשר", רק לאובייקטים מתאימים. קחו לדוגמא את הגרמלין. לקחתם? תיזהרו, הוא נושך. הגרמלין יכול להיצמד רק למכשירים ולגרום להם להתקלקל באורח מטריד (מי ביקש טוסטים מעופפים?). עוד דוגמא? הפולטרגייסט האהוב, למשל, יכול להיקשר רק לילדים קטנים ולעשות דרכם צרות צרורות (מבוגרים לא רואים אותו. למה? צפו בסרט המופלא לא פחות Poltergeist, של שפילברג). כוונת המפתחים היא לתת לשחקן את החופש לבחור כמה הוא רוצה לשלוט בהפחדות שלו. את מרבית הרוחות אפשר בפשטות לקשור לחדר או לאדם מסוים, ולתת להן להפחיד ברשות עצמן, אבל השחקן יכול גם לעצור את הזמן ולתת פקודות מדויקות אם הוא רוצה או צריך שליטה מפורטת בטקטיקת הטלת האימה.
סך הפעולות אותן 23 סוגי הרוחות יכולים לבצע מגיע לסביבות 150 – מדם שנוזל דרך הקירות, דרך התחברות לחלומותיו של אדם, ועד לריחוף בלתי-מוסבר של חפצים – כמעט כל מה שראיתם בסיפורי וסרטי רוחות אפשרי, כל עוד יש לכם את ה-Ectoplasm בשביל לעשות את זה.

(23Kb)

כל פעולה שצוות האופל שתחתיכם מבצע דורש סכום מסוים של Ectoplasm, מין מקור אנרגיה של העולם הבא. כדי להשיג את ה-Ectoplasm, כל מה שצריך לעשות זה להפחיד בני אדם, להשלים משימות, ולשחרר רוחות כלואות. ככל שהשחקן מצליח למלא את "מדד הפחד" ולהבריח יותר אנשים, כך כמות ה-Ectoplasm שברשותו עולה. המשאב הזה שימושי לא רק בכך שאפשר "לרכוש" בעזרתו הפחדות, אלא גם בזה שאפשר להשקיע אותו בשיפור יכולותיהן של הרוחות בין משימות, ולתת להן גישה לפעולות והפחדות יותר אפקטיביות. ה-Ectoplasm גם יכול לקנות בעבורנו רוחות נוספות, אבל כדי שנוכל לגייס אותן, אנחנו צריכים קודם לשחרר אותן.

(262Kb)

ידוע שרוחות הן יצורים די מקוללים, ואחת הקללות הפופולריות היא לכלוא אותן בכל מיני מקומות צרים וחשוכים. אם השחקן רוצה להרחיב את כוח-האדם, סליחה, כוח-הרוח שלו, הוא צריך להציל את אותן רוחות מקוללות. לדוגמא, באחת מהמשימות הראשונות השחקן נתקל ברוח חסרת-זהירות שהצליחה להיתקע בתוך שואב-אבק (אמרו לו אלף פעם לא לנסות להפחיד את העוזרת). את הרוח הזו אפשר לשחרר בקלות יחסית על ידי שימוש בגרמלין הורס החפצים, שיגרום לשואב-אבק להישבר. במשימה אחרת, בה רודפים את ביתו של רוצח סידרתי, יש כמות גדולה במיוחד של נפשות מעונות שנתקעו לנצח נצחים במגוון מקומות קשים-להגעה כמו בארובה, או בתוך הקיר. כדי לשחרר את הרוחות במשימות מתקדמות השחקן יצטרך לאמץ את מוחו ולתמרן את בני האדם כך שישחררו את הרוחות למענו. לדוגמא, במקרה של הרוח שתקועה בארובה, השחקן יכול להורות לרוח להוריד את הטמפרטורה בחדר, דבר שיגרום לדייר להדליק את האח, ובכך לנקות את הארובה ולשחרר את הרוח.

(617Kb)

כפי שאולי הבנתם מהדוגמא האחרונה, המפתחים שמים דגש רב על תגובותיהם של בני האדם לתופעות המוזרות שמתרחשות לפתע סביבם. מרבית הזמן, כשאין רוחות בסביבה, בני האדם יתנהגו באופן "סימי" שגרתי למדי. הם יצפו בטלוויזיה, ישתו, ישוחחו זה עם זה בשפת הג`יבריש האופנתית וכו`. המשחק עוקב ברצף אחרי ארבע סוגי תחושות לכל בן אדם במשחק: הטמפרטורה מסביבו, מה הוא רואה, מה הוא שומע, ומה הוא מריח – ואלו משפיעים על התנהגותם של הקורבנות. כדי להפחיד אדם ולהעביר אותו על דעתו, לא תמיד צריך לאיים עליו ישירות. לעיתים מספיק רק לגרום לו לראות דבר-מה רע שמאונה ליקיריו. אם, למשל, איש רואה את חברו מתלקח ועולה בלהבות במפתיע, אז יש סיכוי לא רע שנצליח להלחיץ אותו, והוא גם יגיב באורח אנושי – בכך שייקח מטף כיבוי אש ו"יכבה" את חברו - אלא אם מיקמנו במטף מלכתחילה גרמלין חביב... כדי לבדוק עד כמה השחקן מצליח להפחיד את בני האדם, המשחק מספק מדד "פחד כולל", שמציג את רמת הפחד הממוצעת של בני האנוש בשלב. מעבר למדדים הכוללים, יש גם סימנים אישיים יותר, כמו סימן "גלי-המוח" שמרחף מעל לכל אדם ומייצג עד כמה הוא שפוי. בעוד שמעל לבן אדם רגוע ירחפו להם בנחת קווים איטיים, שמייצגים פעילות מוחית סדירה, ככל שאדם מפוחד יותר, יתחילו גלי המוח שלו לקפוץ במהירות יותר גבוהה, עד תופעות כמו היסטריה, פאניקה ואובדן שליטה עצמית.

(83Kb)

דרך מעניינת לבדוק את האפקטיביות של ההפחדות היא להיכנס לנקודת המבט של הדמויות במשחק. בעוד שמרבית המשחק מתנהל מנקודת מבט איזומטרית קלאסית, השחקן יכול לעבור לראות את המתרחש במשחק מתוך נקודת מבטן של הרוחות או של הקורבנות. הרעיון שנוכל להיכנס לתוך ראשו של קורבן, לשמוע את ליבו הדופק בחוזקה ולחוות את ההפחדה שתכננו על בשרנו, נשמע מלהיב ביותר, למרות שאולי בסופו של דבר מדובר בגימיק שלא ישפיע משמעותית על חווית המשחק.

ל-Ghost Master יש פוטנציאל רב למשחק מרובה משתתפים, עם שני שחקנים שנלחמים על בני אדם ורוחות כלואות ובני האנוש מתים מפחד בתווך, אבל ריבוי משתתפים מתוכנן רק לחבילת הרחבה. Gregg Barnett, מעצב ראשי, מסביר: "ישנן סוגיות עיצוביות בנוגע לריבוי משתתפים. אתה נלחם על משאבים, שהם האנשים להפחדה, אבל במקום למשוך את המשאבים לכיוון שלך, אתה מבריח אותם, אבל אתה לא רוצה שהם ילכו לשחקן השני, אז יש כאן סוגיות מעניינות", והם עדיין לא נפתרו על ידי צוות הפיצוח.
אם אין ריבוי משתתפים, לפחות אפשר למצוא נחמה בכך ש-Ghost Master נראה כמו קרקע פוריה ליצירת משימות נוספות ומודים. המפתחים עדיין לא הצהירו חד-משמעית האם הם הולכים לספק עורך שלבים עם יציאת המשחק או אולי לאחר מכן, אבל הם כן מבטיחים שמרגע שחרור המשחק הם יעבדו להוסיף לו עוד מפות וכוחות-הפחדה להורדה.

הרעיון שמאחורי Ghost Master, ואת זה קשה לומר על הרבה משחקים, הוא חדשני ומשעשע. אני מתייחס לכותר כמעין שילוב בין Dungeon Keeper ל-The Sims, מתובל באווירת הסרט (המופלא, כמובן) BeetleJuice. כמו בסרט, המשחק עוטף את האימה שלו בהומור שחור. אומנם מטרתנו היא להפחיד ולשגע בני אדם, אבל כיוון שאנחנו עומדים מאחורי ההתרחשויות, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו, לשם שינוי, לצחוק ממחזות האימה יותר מלפחד מהם.

 

 

Capcom Fighting All-Stars

חברת המשחקים Capcom (כאפכום) ידועה כמרצה-מעריצים. שנים לאחר גסיסת ז'אנר משחקי המכות הדו-מימדיים ודעיכת הפופולריות שלה בקרב הקהל הרחב, החברה היפנית ממשיכה להרעיף כותרים איכותיים לעבר מעגל המעריצים ההדוקים שלה שדואג לרכוש כל כותר חדש ממשפחת Street Fighter שלה שהתחילה את השיגעון.

אמנם קשה לקבל את הגישה של "נאמנות למעריצים" כאשר החברה משיקה שלל משחקים כאלו מדי שנה ושנה. כנראה האוהדים מצליחים לחסות הרבה מעבר לעלות הייצור של הכותרים הממוחזרים ולהכניס מוטיבציה לכאפכום להמשיך להשתמש באותה נוסחה ישנה.
כך או כך, אנו המעריצים מרוצים מהמצב כמו שהוא, אף-על-פי שההבדלים בין- Street Fighter 3; Double Impact לבין- Street Fighter 3; Third Strike מעטים ושוליים (וזאת רק דוגמה).

אמנם, כלל-הנראה, אפילו למתכנתים ה"חפיפיניקים" של כאפכום קצת נמאס מהקטע, או שהמכירות החלו לרדת בזמן האחרון- כי משחקי מכות תלת-מימדים העובדים ונראים כמקובל בימנו, נהפכו למיקוד המרכזי שלה.
Power Stone היא דוגמה מצוינת (שקיבלה, איך לא, משחק המשך) לטראנד החדש. מדובר בקרבות מהירים וכיפים בין שני משתתפים, עם מראה מעודכן וסביבה אינטראקטיבית.
לפני כשנה שוחרר Project Justice, ההמשכון ל- Rival Schools, והוא כלל משחקיות שלקחה צעד אחורה לעבר התקופה הדו-מימדית הזוהרת. הגרפיקה התלת-מימדית היוותה רק מסווה למאין גירסה חדישה של פאר היצירה- Marvel vs.
Capcom 2; New Age of Heros. מלחמות בין שתי קבוצות של שלושה חברים שיכולים לבצע מהלכים משולבים ושאר ביצועים מרהיבים רק הבהיר לנו שאנו מעוניינים בגירסה תלת-מימדית אמיתית ל- MVC.
ומי אם לא כפאכום תענה לבקשה?

משחק חדש הוכרז ושמו-
Capcom Fighting All-Stars!
המשחק כולל דמויות משלל משחקים של החברה מההווה ומהעבר הרחוק- ניתן למצוא בין צוות הלוחמים את לוחמי הרחוב הוותיקים ריו, צ'ון-לי וצ'ארלי, את "סטריידר" הנינג'ה האדומה שמכבב בסידרת משחקיו, את הגר הבריון (כן, זה איש ולא אישה) מה- Beat'em Up הקלאסי Final Fight ורבים אחרים.
סביר מאוד להניח שהמשחק לא יכלול משחקיות מטורפת כזאת של Marvel vs.
Capcom או Project Justice, אלא יותר מתונה. נקווה שהיא לא תהיה גרועה כמו זאת של סידרת Street Fighter EX.

התמונות הראשונות ששוחרו מציגות גרפיקה שדומה במראהה לזאת של
Virtua Fighter 4 וסידרת Tekken, מה שמרמז על כך שהמשחק רץ באולמות הארקייד על מכונת Naomi 2 של סגה או System 246 של סוני, בהתאמה.
המודלים שמורכבים מכמות מכובדת של פוליגונים לא פורצים שום דרך שכבר לא נפרצה וגם איכות הטקסטורות לא מרשימה במיוחד. גם הסביבות התלת-מימדיות לא מציגות פירוט והתרחשות ברמה שוברת מוסכמות, אולם זה לא מונע מהמשחק להיראות טוב.
טוב מאוד למען האמת. הדמויות נראות נאמנות לשורשיהן והאיזורים שבהם ילחמו מוסיפים רבות לאווירת קרבות הרחוב.
המשחק נמצא עוד בשלבי הפיתוח הראשונים שלו כך שנשאר עוד זמן לשיפורים, למרות שאני בספק אם השינוי יהיה משמעותי.

Capcom Fighting All-Stars יופיע בהופעת בכורה בתערוכת Jamma שתתקיים ביפן מאוחר יותר החודש.
צפו לרשמים ראשונים, תמונות חדשות והמון פרטים נוספים על המשחק המבטיח הזה.

   

 

 

 

No One Lives Forever 2

מעטים הם המשחקים מהם נהניתי כל כך כפי שנהניתי מ-No One Lives Forever, משחק הפעולה של חברות "מונולית'" ו"פוקס אינטראקטיב". המשחק אשר יצא בשנת 2000, היה לאחת ההפתעות המרעננות ביותר בסגנון משחקי הפעולה, שעד לאותו הרגע דרך במקום. עיצוב השלבים המופלא של No One Lives Forever, העלילה המרתקת, ההומור הנשפך מכל כיוון, שפע הרעיונות המקוריים ובעיקר "סטייל" בלתי נגמר, הפכו את המשחק לאחד ממשחקי הפעולה המהנים ביותר שנוצרו עד היום, ואת קייט ארצ'ר, גיבורת המשחק המהממת, למרגלת הנערצת ביותר בעולם משחקי המחשב.

בחודש אוקטובר הקרוב צפוי להגיע לחנויות משחק ההמשך, No One Lives Forever 2: A Spy In H.A.R.M’s Way, ובהחלט נראה כי כמו קודמו, יצליח משחק ההמשך להפיל אתכם מהכיסא. No One Lives Forever 2 מתהדר במנוע גרפי חדש, אינטליגנציה ממוחשבת משופרת, גאדג'טים, נשקים חדשים ובעיקר הרבה מן ההומור שכל כך אהבנו במשחק הקודם. נכון, עדיין לא שיחקתי בגרסה המלאה של המשחק, אבל יש לי תחושה כי משחק משובח ממתין לנו מעבר לפינה.

קייט ארצ'ר: מרגלת עם סגנון
כזכור, במשחק המקורי שיחקנו בתור המרגלת הסקסית קייט ארצ'ר, אשר בשליחות הארגון הסודי "יוניטי" נלחמה ב"ה.א.ר.ם", ארגון טרור מרושע. משחק ההמשך שוב יציב את קייט כנגד הארגון הנורא, כאשר הפעם שולח "ה.א.ר.ם" מספר סוכנים להתנקש בחייה של קייט, כנקמה על אירועי המשחק הקודם. זהו רק קצה הקרחון: הפעם על קייט להתמודד גם עם משבר בינלאומי חריף, הפורץ כאשר ממשלת ארה"ב מגלה פרוייקט סובייטי סודי, שעשוי להביא שואה גרעינית על העולם. אכן, קשים חייה של מרגלת.

כמו במשחק הקודם, גם הפעם העלילה תהווה חלק מרכזי במשחק. במהלך המשימות המיוחדות תיתקלו בעשרות מסמכים לקרוא, שיחות להקשיב להן וקטעי קישור משעשעים, כולם מתובלים בהומור המפורסם בו ידוע המשחק המקורי. להומור זה יתרמו הפעם גם הגאדג'טים החדשים של קייט, כאשר בין השאר תוכלו להשתמש ב"מוקשים חתוליים", מצלמות ריגול בצורת שפתון וכן, גם בננה: ב"No One Lives Forever 2" תוכלו להשליך קליפות בננה לעבר האויבים שלכם על מנת להכשיל אותם. בהחלט, יש למה לצפות.

מטרת הגאדג'טים הרבים שב- No One Lives Forever 2היא לא רק לשעשע אתכם, אלא גם לסייע לכם לבצע את המשימות שלכם בצורה שקטה ועדינה, המתאימה לעלמה כקייט ארצ'ר. המשחק החדש ייתן דגש רב הרבה יותר לשימוש בטקטיקת ההתגנבות (Stealth) של גברת ארצ'ר, על חשבון טקטיקת ה"לירות בכל מה שזז, אבל לא צורח מפחד". בניגוד למשחק הקודם, בו שימוש בטקטיקה אלימה היווה דרך פעולה הגיונית, ולעיתים אף יעילה יותר משימוש בטקטיקת התגנבות, - No One Lives Forever 2יקל עליכם ויעודד אתכם להיות חשאיים ככל האפשר.

בין הפעולות המיוחדות הזמינות במשחק, תוכלו לערוך חיפוש על גופות, להזיז אותן ולהסתיר אותן, וכן תוכלו להשתמש בגאדג'טים השונים כדי להסתיר את עקבותיכם. בנוסף, השלבים השונים יכללו מקומות מחבוא מיוחדים (Hide Spots), וכאשר תעברו ליד מקום כזה הוא יסומן על המסך באות H, ויאפשר לכם להתחבא בו מבלי לחשוש שאחד השומרים יראה אתכם.

אם בכל זאת יתחשק לכם לרצוח ולזרוע הרס, אל דאגה. מפתחי המשחק מבטיחים כי כל דרך פעולה תתקבל בברכה, ואם חשאיות זה לא הקטע שלכם, יהיה לכם מספיק דם לשפוך לאורך המשימות השונות.

 

 

Zax The Alien Hunter

לאחר שעות רבות של משחק ב- Zax: The Alien Hunter, כאשר התקרבה השעה בה אני צריך לכתוב, סוף כל סוף, את הביקורת, עלה במוחי רעיון לשיטה חדשה לכתיבת ביקורות על משחקים. למה אתם צריכים באמת לקרוא את כל הביקורות הארוכות הללו, המלוות בציון קטן בסופן? לפעמים, כל מה שצריך הוא רק מילה אחת, בשילוב עם הבעת פנים ותנועות גוף מתאימות, כדי להבהיר לכם מה אדם כלשהו באמת חושב על משחק מסוים.

במקרה של Zax: The Alien Hunter, משחק הפעולה האחרון אשר התגלגל אלי לביקורת בימים האחרונים, ניתן היה לסכם את המשחק בעזרת גלגול עיניים, משיכת כתפיים, ופליטת "בסדר" אדיש. הבעיה העיקרית של Zax: The Alien Hunter היא לא שהוא עושה משהו רע בצורה קיצונית. הבעיה היא פשוט שהוא לא עושה שום דבר ממש טוב. אבל אני נסחף קצת.

"אום" הזועם?
המשחק Zax: The Alien Hunter נפתח כאשר זאקס, בחור עם אישיות של פיסת קרטון, מתרסק על כוכב לכת זר, ומתחיל לחפש חומרים הדרושים לתיקון ספינתו. הסיפור היה נגמר מהר מאוד אם הוא היה מגלה כי הכוכב נטוש, אוסף כמה גושי מתכת, וחוזר הביתה. לרוע המזל, הכוכב לא היה נטוש, והוא גם לא היה מאוכלס ע"י חייזרים המעונינים להפיץ שלום ברחבי הגלקסיה.

למען האמת, המשפט האחרון לא היה מדויק. הכוכב היה מאוכלס ע"י חייזרים שלווים, פרימיטיביים ושוחרי שלום העונים לשם "קורבוס", אבל רובוט מרושע בשם "אום" (Om) מצא לנכון לשכנע אותם כי הוא אל, וכי הם צריכים לעבוד אותו. העובדה כי הוא התעלל ללא הפסק באנשיהם, והשתמש בבשר של אנשיהם על מנת לבנות רובוטים אשר ירדו בהם לא ממש שכנעה אותם למרוד בו, עד הרגע בו זאקס התרסק היישר אל אדמתם השלווה.

מרגע זה ואילך, אתם נכנסים לסיטואציה אשר תכירו היטב מעוד עשרות משחקי פעולה אחרים. אתם נתקעים בטריטוריה זרה. עם אקדח. מסביבכם יש כמות מכובדת של רובוטים. גם להם יש אקדח. את ההמשך, ללא ספק, אתם יכולים כבר לנחש לבד.

את המשחק ב- Zax: The Alien Hunter, בניגוד למרבית משחקי הפעולה אשר זכינו לשחק בהם בשנה האחרונה, נראה מנקודת מבט קבועה של מעוף ציפור. כך, לא תצטרכו לדאוג בנוגע למבטים למעלה ולמטה: כל שתצרכו לעשות על מנת לשלוט בזאקס הוא להזיז אותו עם מקשי החצים, לכוון את הכיוון אליו הוא ירה עם העכבר (הסמן מסוגל לנוע על הקרקע במרחק מסוים מזאקס, על מנת שיהיה לכם מושג לאיזה כיוון אתם יורים), ולירות.

בהתחלה, למען האמת, זה מאוד משעשע. Zax: The Alien Hunter כמעט מצליח להזכיר גרסה דו-ממדית של משחק הפעולה האדיוטי (אך מעולה) Serious Sam: העומק העלילתי שבו נראה רדוד אפילו בהשוואה לכינרת בימיה הקשים יותר, אבל כמויות האקשן בו יותר ממספיקות לפצות על שטחיות זו. בסך הכל, השעות הראשונות ב- Zax: The Alien Hunter הן חוויה מהנה ביותר: רוצו, שחררו מטחי יריות לכל רובוט בו תתקלו, ואל תתנו למוח שלכם להפריע לכם בתהליך.

הבעיה היא שלאחר מספר שעות משחק, החוויה מתחילה לשעמם, והגיימר הממוצע יתחיל במהרה לחפש משהו אחר לעשות במשחק. לרוע מזלו, הוא לא ימצא את זה.

  

 

 

 

ספיידר מן:הסרט

לא נתעכב יותר מדי על הרקע של ספיידרמן, כי בכנות, אם אתם לא יודעים אותו עד עכשיו, כנראה שלא ממש אכפת לכם (או שהייתה לכם ילדות קשה במיוחד ונטולת-סרטים-מצויירים). פיטר פרקר הוא חנון אמריקאי ממוצע, אשר בעקבות תאונה לא נעימה עם עכביש מהונדס-גנטית, זוכה לכוחות-על טבעיים, המאפשרים לו להיצמד לקירות, לירות קורי עכביש, לחוש סכנות מתקרבות באמצעות "חוש העכביש" המפורסם שלו, ולהסתובב ברחבי ניו-יורק בטיטס כחולים ומסיכה אדומה מבלי שאף אחד יצחק עליו.

אבל, מעבר להקדמה הזו, המשחק לא טורח להיצמד יותר מדי לעלילת הסרט. בניגוד לסרט, אשר התמקד בעיקר בקונפליקט של ספיידרמן נגד יריבו-בעל-התחפושת-המגוחכת, הגובלין הירוק, במשחק של ספיידרמן תזכו להלחם נגד מגוון אויבים גדול בהרבה: The Vulture, Electro ו- Scorpion כולם קופצים לביקור במשחק, ואליהם מתלווים עוד כמה עשרות בריונים מהרחוב, אנשי אבטחה מתוסכלים או רובוטים וולגרים, בהם נוכל להפליא מכותינו.

ממבט ראשון, השליטה בספיידרמן אינה כה מסובכת. ההתנדנדות בין גורדי-השחקים של ניו-יורק היא קלה ונעשית באמצעות כפתור אחד בלבד (כאשר ניתן לשנות את הכיוון תוך כדי מעוף באמצעות מקשי החצים), וכפתורים נוספים מאפשרים לספיידרמן להכות באויביו בצורה חסרת-רחמים, או להשתמש ב- Web-Zip: מהלך המאפשר לו לחצות מרחקים קצרים במהירות מדהימה. אבל, בעוד שהשליטה בספיידרמן היא סבירה בהחלט, המצלמה שלו בהחלט ראויה לכל מילות הגנאי שהיא מסוגלת לקבל.

בעוד שהמצלמה בוחרת להישאר, רוב הזמן, בנקודת מבט המסורתית (מאחורי השחקן), כשהיא כן בוחרת לעזוב את זווית זו, היא עושה זו ללא כל התרעה מראש. אם, למשל, תתחילו לרוץ אחורה על הגג של אחד מהבניינים, המצלמה לא תשנה כיוון מיד ברגע בו אתם מתחילים לרוץ, כי אם מספר שניות מאוחר יותר. פעולה זו תחליף, בבת אחת, את כיוונם של כל מקשי החצים, ותשאיר אתכם מבולבלים בשעה שפיטר פרקר ירוץ לו במעגלים.

גם כאשר תיצמדו לקירות (פעולה המהווה את אחת מההנאות הגדולות ביותר של ספיידרמן), תגלו כי למצלמה יש, פעמים רבות, ספקות בעניין, והיא לא חוששת להביע אותן. אם תמצאו בתוך שטח סגור, למשל, ותבחרו להיצמד לקיר, המצלמה תנוע בקלילות לתוך הקיר, והוא יהפוך לשקוף (כמו במשחק המכות המפורסם, אך הישן במקצת - Oni). אם, לעומת זאת, תעשו את אותה פעולה בדיוק בשטחיה הפתוחים של ניו-יורק, תגלו כי המצלמה בוחרת דווקא להתמקד בפניו המרתקות של הבניין, ולא מאפשרת לכם להעיף מבט מסביבכם. אולי זה נשמע כמו הצמדות לפרטים, אבל בעיות אלה בשליטה במצלמה אכן מצליחות לפגום בצורה רצינית בחווית המשחק. "ספיידרמן" מנסה להיות משחק מהיר ועמוס-אקשן, והבעיות במצלמה מצליחות להסיח את השחקן, פעם אחר פעם, למספר שניות קצרות אבל גורליות.


עם זאת, ברגע בו תעזבו את מסכי האימונים ותיכנסו למשחק עצמו, יהיה לכם קשה מאוד להחזיק את השליטה הגרועה בספיידרמן כנגדו. הסיבה לכך היא, שבניגוד למשחק "ספיידרמן" הקודם, אשר הומר מקונסולת הפלייסטיישן הראשונה (ונראה בהתאם), "ספיידרמן" החדש מפותח במקביל למחשב ולקונסולות הדור הבא, ונראה פשוט מצוין.

במשחק ה"ספיידרמן" הקודם, החצי התחתון של ניו-יורק היה אפוף בערפל. הפעם לעומת זאת, העיר ניו-יורק תיפרש מולכם במלוא הדרה. מכוניות קטנות ייסעו להם ברחובות עמוסי-הפקקים מתחתיכם, צעירים יצעקו לכם מלמטה "תראי, אמא! זה ספיידרמן!", ועשרות בניינים יתנשאו מעליכם, מחכים להיכבש ע"י קוריו חסרי-הרחמים של ספיידרמן.

למעשה, המשימות בהן תעופפו לכם ברחבי ניו-יורק שוות לבדן את מחיר המשחק. מרבית משימות אלה הן משימות מרדף פשוטות אחרי יריביו המעופפים של ספיידרמן, או משימות דו-קרב נגד אותם יריבים, אבל זירת ההתרחשות שלהן (תלויים בין שמיים וארץ, על קורים או על צדו של בניין) והדינמיות המיוחדת שלהם מצליחים להפוך אותם ליותר ממשחק מכות בתלת-ממד. יריביכם יחתכו לכם את הקורים תוך כדי מעוף, ינסו לפגוע בחפים מפשע על מנת לעקב אתכם, ויזכו, בתמורה, לצלילות שלכם מגובה של עשרות מטרים, היישר לעברם, עם מבט זועם.

מנגד, המשחק מתהדר גם במספר מכובד של משימות המתרחשות בתוך חללים סגורים יותר. כאן, מדובר בערבוביה של משימות באיכות משתנה. חלק מהמשימות הן לא יותר ממסע כיסוח-בריונים משעמם בחדריו של מחסן גדול. לעומתן, חלק מהמשימות מכריחות את השחקן להתגנב במסדרונות חשוכים ולהימנע ממשיכת תשומת לב, ואף על פי שאלמנט ההתגנבות בהן לא מפותח כמו משחקים אחרים המתמקדים בתחום (זה לא Thief, למקרה שתהיתם), עדיין מדובר במשימות מותחות ומעניינות.

לרוע המזל, וכאן אנחנו מגיעים לחסרון העיקרי השני של המשחק, ברגע בו תתחילו באמת להתלהב מהמשחק, הוא יסתיים. ספיידרמן הוא בידור טוב, אבל בידור קצר ביותר, ואף על פי שהשליטה בו תבהיל מעט משתמשים חדשים, הם עדיין יצליחו לסיים את המשחק במספר לא-גדול של שעות.

"ספיידרמן" מנסה לפצות את זה ע"י שילוב של ערך מוסף בדמות "נקודות בונוס". בכל שלב, תוכלו להשיג מספר מסוים של נקודות בונוס בהתאם לביצועיכם בשלב. סיום השלב מבלי להיפגע, מבלי להתגלות ע"י האויבים, או תוך כדי שימוש בטכניקות לחימה מיוחדות, כל אלה יעניקו לכם נקודות בונוס בסיום השלב. בנקודות בונוס אלה תוכלו להשתמש, בסופו של דבר, על מנת לקנות בונוסים מיוחדים: חליפות חדשות לספיידרמן, מסכי אימונים חדשים, או סרטונים חדשים לצפייה. עם זאת, מספר ה"בונוסים" המיוחדים הללו הוא קטן מדי, ולא ממש מעורר בשחקן חשק לחזור ולשחק במשחק פעמים נוספות. תוסיפו לכך את החוסר של המשחק במשחק מרובה-משתתפים (קשה לי להגיד כי לא מדובר בדבר צפוי, בסך הכל) ואת העובדה כי מרבית המשימות אינן ארוכות במיוחד, וקיבלתם משחק עם אורך-חיים קצר מדי.

  

 

 

 

James Bond 007: Nightfire   

הבטחות, הבטחות, הבטחות. בקרוב ימלאו 40 שנה לסוכן האגדי של שירות ה – MI 6 של הוד מלכותה (ד"ר נו יצא לאקרנים ב-1962) וטרם יצא משחק בונד ראוי ל- PC.
נכון, היה את Goldeneye לנינטנדו 64, אבל מה עם ה-EA ?PC בזמנו הבטיחו משחק שהיה אמור להיות מבוסס על אחד הסרטים האחרונים, The World is Not Enough. כנראה שהעולם באמת לא היה מספיק – כי הפיתוח שלו בוטל ובמקומו יצא Agent Under Fire.

אבל הפעם נראה כי EA עומדים לעמוד בהבטחתם. 007 :Nightfire נמצא בפיתוח, ועומד לצאת בחודש נובמבר גם למחשב וגם לקונסולות, וזאת במקביל לחגיגות ה-40 לסוכן חובב המרטיני וליציאת הסרט העשרים בסדרה: Die Another Day (את השמות לסרטים יוצר אותו מחשב של צה"ל שממציא שמות מבצעים כמו "אולי הפעם").

הפיתוח של גרסת ה-PC הופקד בידיים טובות ומוכרות: Gearbox Software, החברה שאחראית לכמה וכמה תוספות והסבות איכותיות מהשנתיים האחרונות, כמו Opposing Force ל-Half-Life ו-Tony Hawk 3 למחשב. הכותרים הנוספים שאצלם בעבודה הם גם לא בדיוק משחקים אלמונים: Counter Strike: Condition Zero וגרסת ה-PC של Halo.

Nightfire הוא FPS בבסיסו, אבל כזה שלא משאיר ספק שאתם אכן נועלים את נעליו היקרות של בונד. קודם כל, קצה החפת של הטוקסידו, סמלו המסחרי של בונד לא פחות מאקדח ה"וולטר PPK", מכסה על היד האוחזת בנשק. מדי פעם יעבור המשחק למבט בגוף שלישי כדי שתוכלו להעריץ את העובדה שאתם דבל-או-זירו. EA אפילו חתמו על חוזה עם ג`יימס בונד הנוכחי, הלא הוא פירס ברוסנן, לעשות שימוש בדמותו במשחק, ואכן, יש דמיון מסוים לשחקן הבריטי. לא ברור אם ברוסנן גם יספק את הקול לדמות הראשית.

(12Kb)
אז איזו משימה הוטלה עליכם בידי M הפעם? בונד יוצא לחקור את הרקע האפל של פילנתרופ ידוע בשם רוטשילד. סתם, סתם... פילנתרופ ידוע בשם דרייק, שחלק מעסקיו כנראה אינם פילנתרופיים באופיים כלל וכלל. העלילה תיקח אתכם דרך 15 משימות המפורקות לשלבים ומגוון של אתרים המשתווים אלה המוצגים בסרטים: החל בטירה מפוארת באלפים האוסטרים, דרך אי נטוש ומערות תת מימיות באוקיינוס השקט, אחוזת פאר בטוקיו וכלה בתחנת חלל, קריצה אפשרית ל"מונרייקר" בכיכובו של רוג`ר מור. בנוסף, צפו למרדף מכוניות מסחרר בפריז, מה שרומז על שילוב של רכיבי משחק נוספים מלבד ירי ממבט ראשון. רשיון להרוג זה לא הכל בחיים, למרות שיש הרבה מה להרוג: נינג`ות, אנשי יאקוזה, צוללנים אלימים ושומרי ראש אכזריים הם רק חלק מהדמויות שבאות לחסל את הסוכן הטוב ביותר של מחלקת ה- "00".

מפתחי המשחק גאים בעובדה שהוא מציע אפשרויות פעולה מגוונות (הם מכנים זאת `משחק לא ליניארי`) ובינה מלאכותית גמישה, כך שתצטרכו לאמץ קצת את התאים האפורים ולחשוב על מעשיכם מראש. למשל, באחת המשימות הראשונות, יצנח בונד מרחק כמה מאות מטרים מהטירה האוסטרית. כעת עומדות בפניכם מספר אפשרויות. אם אתם מרגישים נועזים, או חושבים שאתם בסרט – בבקשה, רוצו קדימה עם אקדחים שלופים וחסלו את כל השומרים שבכניסה באש תופת.

כמובן, שצעד כזה יכניס לכוננות מוגברת את כל העולם ואשתו, כך שבשלב מאוחר יותר, בהתאם, דרככם בתוך הטירה תהיה הרבה יותר קשה. אפשרות בונדית קלאסית היא פשוט לקפוץ על משאית הנוסעת אל עבר הטירה וכך לזכות בכרטיס כניסה חופשי אליה.

אפשרות שלישית, היא להתגנב בשביל ארוך וצר המקיף את הטירה ועוקף את השומרים. בחלק זה, מנקודה מסוימת, יהפוך המשחק למבט בגוף שלישי, כאשר קומנדר בונד צריך לנסות ולהתגנב בין החלונות המוארים מבלי להתגלות. כדי לתמוך בצורך שלכם לא להתגלות, כמובן שהוולטר PPK צויד במשתיק קול, אך לבונד יש גם מחזיק מפתחות המשחרר מכת זרם חשמל כדי לעלף את יריביו בשקט. מיד אספר לכם על הצעצועים האחרים שספקה לכם מחלקת Q.

הבינה המלאכותית תהיה מספיק מוכשרת כדי לגרום לשומר שימצא את גופת חברו להתחיל לחפש אחריכם. אם שומרים יגלו אתכם דרך החלון, הם יפתחו מייד באש, ולא יתחילו לעשות רונדלים כדי להגיע לאזור שאתם נמצאים בו. כמו שנאמר באחד מהסרטים לבונד: "למה שלא תהיה ילד טוב ותמות כבר?"

ועכשיו הגענו לשתי הסיבות האמיתיות בגללן אנחנו הולכים לראות סרטי בונד בקולנוע: הראשונה - בחורות, והשנייה - צעצועים .

(31Kb)
המשחק מבטיח להיות מוצף בבחורות נאות, עמוקות מחשוף, כראוי לנערות בונד, ואם לציין אחת ספציפית, אז מהמשחק הקודם שיצא על הקונסולות, Agent under Fire, עשתה הגירה דמותה המוכרת של זואי.

צעצועים: מלבד ארסנל הנשקים הצפוי, הכולל גם הפעלה משנית בכפתור עכבר ימני, אי אפשר לקבל משחק ג`יימס בונד ללא פריטים מיוחדים לשימושו שנוצרו ע"י מחלקתו של Q. מלבד מחזיק המפתחות המעלף שכבר הזכרנו,אפשר למנות מצלמה מוסווית כמצית, מכשיר PDA שהוא למעשה פורץ קודים, וכרטיס אשראי נושא וירוס שניתן להעלאה למחשבי אויב (איזה מחשב מקבל כרטיסי אשראי?).

כמובן, יש את הצעצועים שהתרגלנו אליהם במשך השנים: שעון עם קרן לייזר לפריצת מנעולים, עט יורה חצים, טלפון סלולרי עם וו טיפוס, והיהלום שבכתר הוד מלכותה: משקפיים תלת שימושיים עם ראיית רנטגן, ראייה תרמית וראיית לילה. ככה תוכלו לנחש את תכולתו של ארגז מראש, לראות כמה אויבים מחכים לכם בחדר סגור, או להבחין בהבל נשימתו של שומר מסכן שלא יודע מה מצפה לו באותו לילה קר. בקשר לצפיה חודרת בבחורות של המשחק, כנראה שהמשקפיים לא תומכים באופציה הזאת. צריך לזרוק מילה או שתיים בכיוונו של Q...

מבחינה גרפית, אתם תהיו קצת המומים: Gearbox משתמשת במנוע שהוא בבסיסו זה של Half Life הישיש. אומנם אין לצפות לרמת גרפיקה מהממת כמו זו הצפויה ממנועי Unreal או Doom החדשים, אבל אומרים ש-Gearbox סוחטים את המנוע עד הסוף, והם יודעים לסחוט אותו, בתור אלה שעובדים עליו הכי הרבה כבר שנים.

לגרסאות הקונסולות של המשחק תהיה אפשרות משחק על מסך מפוצל עם תמיכה בעד ארבעה שחקנים. גרסת הרשת של המחשב תכלול עד 32 שחקנים. Gearbox מתכוונים להכניס למשחק מספר מפות למשחק רב משתתפים, ביניהן מחוות לאתרים מפורסמים מסרטי בונד כמו פורט נוקס, הבנק הפדרלי שמופיע ב"גולדפינגר", שתהיה מפה גדולה עם פוטנציאל צלפות גבוה.

(40Kb)
Nightfire נמצא כבר בשלב פיתוח אלפא ועתיד לצאת בחודש נובמבר. אם לוח הזמנים הזה יתאמת, חגיגה גדולה צפויה למעריצי בונד ברחבי העולם – גם חגיגות 40 שבוודאי יתאפיינו בהקרנות חוזרות לסרטים הקודמים, גם סרט חדש וגם משחק חדש – וסוף סוף אולי גרסה ראויה ל – PC.

 

                                                                                                                         

                                             

                           פירסום     שימוש באתר     כתבו לנו    אודות האתר      

                     - כל הזכויות שמורות  למנהלי LOOOP © -